وب نوشته‌های زندگی، امنیت دنیای مجازی و شبکه

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

Yak Shaving

yak shaving

متن بسیار مفید زیر عینا از کانال تلگرام https://t.me/MojtabaInFrance نقل شده است.

یکی از چیزهایی که مدیر شرکتم در فرانسه همیشه تأکید می‌کند این است که "Yak Shaving" انجام ندهید. "Yak Shaving" یعنی تراشیدن پشم گاومیش.

اما تراشیدن پشم گاومیش چه ربطی به کاری که مشغول انجام آن هستم یعنی "Service of On Demand Scalable Elastic Spark Cluster over OpenStack Cloud for Big Data Computation" دارد؟

فرض کنید یکی از کارهایی که من تصمیم می‌گیرم امروز انجام دهم، واکس زدن ماشینم است. قبل از آن لازم است که ماشین‌ را بشویم. ولی شلنگ آب از چند وقت پیش پاره شده است و تصمیم می‌گیرم ابتدا بروم و یک شلنگ نو از سوپر مارکت آن طرف رودخانه بخرم.

ولی برای آنکه به آن‌طرف رودخانه بروم لازم است که از ایستگاه عوارضی جاده عبور کنم و عوارض بپردازم. یادم می‌آید که همسایه‌مان کارت تخفیف عوارضی دارد و می‌توانم کارت تخفیف او را قرض بگیرم.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادامه مطلب ...

تلگرام،پیام رسان، امنیت ملی، فیلترینگ و... راه حل چیست؟

از ابتدای امسال (سال 1397) زمزمه که نه فریادهای فیلتر تلگرام به گوش رسید، مسئولین و غیر مسئولین، متخصصین و غیر متخصصین هر کدام اظهار نظرهای مختلفی با ربط و بی ربط درست و غلط، با اهداف سیاسی و غیر سیاسی کردند. البته اظهار نظر کردن حق هر فرد است اما به نظر بنده اخلاق حکم می‌کند در موضوعی که تخصص و اطلاع نداریم اظهار نظر نکنیم و حداقل صادقانه بگوییم که بنده بدون هیچ اطلاع فنی اظهار نظر می‌کنم یا فقط در یک جنبه خاص تخصص دارم و اظهار نظر می‌کنم.

بنده هم در بحث فنی تا حالا پیام رسان طراحی یا توسعه نداده‌ام و در بحث امنیت ملی هم متخصص نیستم، اما حداقل چند پیام رسان سازمانی مانند OutPut Messanger یا Skype For Business توی شبکه داخلی و اینترنت راه اندازی کرده‌ام و تا حدودی با سختی کار مشکلات Sync شدن پیام رسان‌ها روی پلت‌فرم‌های مختلف امنیت آنها و ... آشنا هستم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادامه مطلب ...